מזונות על

superfoods star

מזונות עשירים ברכיבים תזונתיים אשר מסייעים לבריאות תקינה

vegan superfoods

לא קיימת הגדרה רשמית ומדויקת ל“מזונות על“. הטענה השכיחה היא שאלה מזונות יותר מזינים ממזונות אחרים, ולכן יש להם יתרונות בריאותיים. בכל מקרה, טענה זו לא הוכחה באופן מדעי. נהוג לטעון שיש למזונות העל יתרונות גדולים על פני המזונות הרגילים שאנו מכירים, במיוחד בתכולת נוגדי החמצון שבהם. מהסיבה הזו כמה ”מזונות על“ אקזוטיים נמכרים במחירים גבוהים ולא ניתן למצוא אותם בכל החנויות הרגילות. אבל האמת היא שאנחנו יכולים למצוא נוגדי חמצון רבים במזונות היומיומיים הרגילים שלנו. כמה מהם אפילו מכילים יותר נוגדי חמצון מאשר במזונות המכונים ”מזונות על“. האם זה אומר שאנחנו לא צריכים לאכול מזון שממותג כ“מזון על“? לא. אפשר לכלול אותם בתפריט, אבל לא על חשבון הירקות, הפירות, הגרעינים, האגוזים והקטניות שאנחנו כבר מכירים ואוהבים.


מי הם מזונות העל?


סופרפוד סויה

סויה

המקור הטוב ביותר לחלבון איכותי, עשירה בברזל, סידן, ופיטוכימיקלים. מכילה רכיבים חיוניים לבריאות.

סופרפוד פלפל צהוב

פלפל צהוב

המקור הטוב ביותר לוויטמין c. משפר את ספיגת הברזל מן הצומח.

סופרפוד זרעי צ'יה

זרעי צ'יה

המקור הטוב ביותר לאומגה-3.

סופרפוד קייל

קייל

המקור הטוב ביותר ללוטאין וזאקסנטין. מסייע בשימור ראייה תקינה לאורך החיים.

סופרפוד בטטה

בטטה

המקור הטוב ביותר לבטא-קרוטן. מגנה על העור ועל העין ובכך שומרת על הראייה.

סופרפוד גרעיני דלעת

גרעיני דלעת

המקור הטוב ביותר לאבץ. תומכים במערכת החיסונית ועוזרים בהחלמת פצעים.

סופרפוד טחינה

טחינה

המקור הטוב ביותר לסידן. מסייעת לבריאות העצם.

סופרפוד אבטיח

אבטיח

המקור הטוב ביותר לליקופן.פועל כנוגד חמצון חזק.

סופרפוד ענבים

ענבים סגולים

המקור הטוב ביותר לנוגדי חמצון. מגנים על תאי הגוף מפני נזקים.



את מזונות העל תוכלו למצוא בספר "מטבח פשוט שמח", רכשו עכשיו במחיר השקה + משלוח חינם!

ספר טבעוני מטבח פשוט שמח

(₪129 במקום ₪149)